ΔΕΙΚΤΗΣ: 102-17
Α) Ποιοι είναι οι εσωτερικοί και εξωτερικοί μηχανισμοί για την αναζήτηση συμβουλών για ηθική και νόμιμη συμπεριφορά καθώς και για θέματα σχετικά με την ακεραιότητα στην οργάνωση (πχ helpdesk, γραμμές υποστήριξης)
Β) Ποιοι είναι οι εσωτερικοί και εξωτερικοί μηχανισμοί για την αναφορά ανησυχιών σχετικά με μη-ηθικές και μη-νόμιμες συμπεριφορές καθώς και για θέματα σχετικά με την ακεραιότητα (πχ δυνατότητα ενημέρωσης υψηλότερων βαθμίδων ιεραρχίας, μηχανισμοί whistleblowing, γραμμές υποστήριξης, κλπ)
Είμαστε δεσμευμένοι να είμαστε ένας υπεύθυνος Όμιλος. Αυτό σημαίνει ότι όλες οι δραστηριότητές μας διεξάγονται σύμφωνα με σχετικά ηθικά, επαγγελματικά, τεχνικά και νομικά πρότυπα και κανονισμούς. Η διαφθορά, η δωροδοκία, και ο αθέμιτος ανταγωνισμός είναι μη αποδεκτά.
Κίνδυνοι που σχετίζονται με την αειφορία, όπως οι εργαζόμενοι, η ασφάλεια, το περιβάλλον, η δεοντολογία και η διαχείριση της αλυσίδας εφοδιασμού αποτελούν αναπόσπαστο μέρος της Διαχείρισης Κινδύνων του Ομίλου. Για καθεμία από τις κατηγορίες κινδύνου, για τον Όμιλο και για κάθε εταιρεία, η εκτίμηση του κινδύνου γίνεται από κοινού με τον καθορισμό των δυνατοτήτων βελτίωσης, ως ένα εργαλείο εργασίας για την καθημερινή λειτουργία και τις δραστηριότητες του Ομίλου.
Στα ανωτέρω πλαίσια, ο Κώδικας Δεοντολογίας του Ομίλου ΕΛ.ΠΕ. προβλέπει ρητά ότι κάθε εργαζόμενος πρέπει να τηρεί τη νομοθεσία και να συμπεριφέρεται με ειλικρίνεια, διαφάνεια και υπευθυνότητα απέναντι στους πελάτες, στους συνεργάτες, στους μετόχους, και γενικότερα στους κοινωνικούς εταίρους. Προβλέπει τη δυνατότητα παροχής συμβουλών για θέματα ηθικής και νόμιμης συμπεριφοράς αλλά και τη δυνατότητα ανωνύμων σχετικών αναφορών στην Υπηρεσία Κανονιστικής Συμμόρφωσης, με πλήρη εμπιστευτικότητα και εχεμύθεια. Ο Κώδικας Δεοντολογίας έχει μεταφραστεί σε όλες τις γλώσσες χωρών όπου δραστηριοποιείται ο Όμιλος και εφαρμόζεται και εκεί.
Από τον Ιούνιο του 2017 η ΕΛΠΕ αποτελεί μέλος του Business Integrity Forum του Ελληνικού Γραφείου του οργανισμού ΔΙΕΘΝΗΣ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ, στο πλαίσιο του οποίου, σε συνεργασία με άλλες μεγάλες εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα, ανταλλάσσουν γνώση και βέλτιστες πρακτικές για την αντιμετώπιση φαινομένων διαφθοράς.
ΟΚΤΑ
Έχουμε εφαρμόσει μηχανισμό για την προστασία των δικαιωμάτων των εργαζομένων, σύμφωνα με το Νόμο.
Αναπτύξαμε μέτρα και διαδικασίες για την προστασία από την παρενόχληση στο χώρο εργασίας. Λειτουργεί ανεξάρτητη υπηρεσία εσωτερικού ελέγχου.
Έχουμε εφαρμόσει μηχανισμό προστασίας των προσωπικών δεδομένων των πελατών και των εργαζομένων μας, και των δικαιωμάτων των εργαζομένων μας σύμφωνα με το Νόμο.
Έχουμε εφαρμόσει μέτρα και διαδικασίες για την ασφάλεια των περιουσιακών στοιχείων της εταιρείας.
Οι τακτικές εκπαιδεύσεις για τους νέους αναδόχους, τους οδηγούς φορτηγών και τους υπαλλήλους μας εκτελούνται σε σχέση με τα θέματα υγείας, ασφάλειας και περιβάλλοντος και τις εσωτερικές διαδικασίες.
Οι μηνιαίες ασκήσεις FF εκτελούνται σύμφωνα με διαφορετικά σενάρια για όλους τους εργαζόμενους που εργάζονται σε βάρδιες.
Ύπαρξη ανεξάρτητου τμήματος εσωτερικού ελέγχου.
HP CYPRUS
Ο Κώδικας Δεοντολογίας του Ομίλου τέθηκε σε εφαρμογή το 2012. Ο Κώδικας διαχειρίζεται όλες αυτές τις πτυχές και έχει κοινοποιηθεί σε όλους τους υπαλλήλους, τους προμηθευτές και τους πελάτες, αλλά και αποτελεί μέρος των συμβάσεών μας.
EKO Bulgaria
Οι μηχανισμοί αναφορών και οι σχετικές διαδικασίες αρμοδιοτήτων περιγράφονται στον Κώδικα Δεοντολογίας. Υποχρέωση για την τήρηση του Κώδικα Δεοντολογίας περιλαμβάνεται στη συμφωνία με κάθε συνεργάτη. Οι ανησυχίες αντιμετωπίζονται με εμπιστευτικό τρόπο. Η Εταιρία δεν έχει πολιτική αντιποίνων. Δεν έχει διατυπωθεί καμιά ανησυχία.
EKO Serbia
Ο Κώδικας Δεοντολογίας Ομίλου τέθηκε σε εφαρμογή και έχει ανατεθεί σε εξωτερικό συνεργάτη (email, δωρεάν τηλεφωνική γραμμή, 24/7 για επικοινωνία με email και 07:00-22:00 τηλεφωνικά). Ανάλογα με το είδος της καταγγελίας (ανησυχίας) το αρμόδιο προσωπικό κάνει έρευνα και προετοιμάζει την τελική απάντηση. For the communication with stakeholders several channels of communication re used:
(Corporate Web site, Loyalty Portal, Android and IOS application, newsletters, bulk SMS and Viber, Memo letters, customer service line, petrol stations employees) According to law all complaints officially received have to be solved in 15 days, while 8 days is deadline for first answer to customer.
Ο Κώδικας Δεοντολογίας βρίσκεται σε διαδικασία αξιολόγησης και αναθεώρησης, η οποία αξιοποιεί εμπειρία που έχει αποκτηθεί από την εφαρμογή του και ενσωματώνει νέες νομοθετικές ρυθμίσεις. Κατά τη συνεδρίαση της 22/3/2018, το ΔΣ της Εταιρείας ενέκρινε την Πολιτική Ανταγωνισμού και το Πρόγραμμα Συμμόρφωσης του Ομίλου.
Κατά την διάρκεια του 2018 (απόφαση Δ.Σ. 1321/4/10.5.2018) εγκρίθηκε η Πολιτική Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων του Ομίλου σε συμμόρφωση προς το ισχύον εθνικό και ευρωπαϊκό κανονιστικό πλαίσιο και ειδικότερα στον Ευρωπαϊκό Γενικό Κανονισμό Προστασίας Δεδομένων Χαρακτήρα (GDPR).
Σύμφωνα με το Κεφάλαιο 6 του Κώδικα δεοντολογίας, ζήτημα σύγκρουσης συμφερόντων ανακύπτει όταν οι προσωπικές σχέσεις μας, οι εξωτερικές δραστηριότητες ή συμφέροντα σε άλλες επιχειρήσεις επηρεάζουν ή θα μπορούσαν να επηρεάσουν τις πάσης φύσεως αποφάσεις ενός εργαζομένου κατά την εκτέλεση των καθηκόντων του. Πότε συντρέχουν αυτές οι καταστάσεις είναι θέμα πραγματικό και πρέπει να αντιμετωπίζεται για κάθε περίπτωση χωριστά. Επίσης πολλές φορές, η σύγκρουση αυτή που δημιουργείται μεταξύ κάποιου προσώπου ή μέλους του οικογενειακού του περιβάλλοντος και των συμφερόντων του Ομίλου δεν γίνεται εύκολα αντιληπτή, καθώς υπάρχουν περιπτώσεις που δημιουργούν σύγχυση και αμφιβολία. Η Εταιρεία προτίθεται να υιοθετήσει εντός του 2019 πολιτική πρόληψης σύγκρουσης συμφερόντων η οποία θα αποτελέσει μέρος του Κώδικα Δεοντολογίας.